Ko smo pred petimi leti pri Carglass®-u ob menjavi vetrobranskega stekla pričeli kalibrirati sisteme ADAS, je to v povprečju potreboval le eden na 100 avtomobilov. Kaj pa danes?
Vozniki se v zadnjih letih navajamo na dva poglavitna sklopa novosti, s katerima se pospešeno ukvarja avtomobilistična industrija. Četudi vaš novi avtomobil še ni povsem električen ali pa vsaj hibridiziran, pa je zelo verjetno, da že ima kakšnega od naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov, ki jih poznamo pod kratico ADAS. Kalibracija teh sistemov je zato pri servisu vetrobranskih stekel vedno bolj ključna. Kamere in senzorji, ki jih omenjeni sistemi uporabljajo, se namreč največkrat nahajajo prav v vetrobranskem steklu. Ob menjavi stekla je potrebna demontaža kamere in po ponovni namestitvi lahko pride do manjših odstopanj, ki pa so na cesti, ko je potrebno zaviranje v sili ali pa preprečevanje zapustitve voznega pasu, precej bolj očitna. Zato je nujna ponovna kalibracija, s katero se prepričamo, da asistenčni sistemi ponovno pravilno delujejo.
Kalibracija sistemov ADAS se vedno bolj izkazuje kot eden ključnih elementov pri menjavi vetrobranskega stekla.
V podjetju Carglass® Slovenija smo bili prvi, ki smo vložili v opremo in usposabljanje za to. Pričeli smo konec leta 2015 in v prvem polnem letu je bilo kalibracijo potrebno opraviti le pri odstotku vozil, ki smo jim zamenjali vetrobransko steklo. Leta 2018 je delež na primer znašal 3,4 odstotke. V letu 2020 pa smo kalibracijo opravili že pri slabih 20 odstotkih vozil. To pomeni 1500 kalibracij, največkrat pa smo kalibracijo opravili na vozilih znamk Volkswagen, BMW in Audi. Že po naših podatkih torej vidimo, da se pojavnost avtomobilov z naprednimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi v prometu precej zvišuje. Za letošnje leto pričakujemo, da bo kalibracijo pri menjavi vetrobranskega stekla pri nas potrebovalo blizu 25 odstotkov vozil.
Za letošnje leto pričakujemo, da bo kalibracijo pri menjavi vetrobranskega stekla pri nas potrebovalo blizu 25 odstotkov vozil.
Kako poteka postopek kalibracije?
Pri Carglass®-u lahko opravimo ponovno kalibracijo skoraj vseh merilnih instrumentov asistenčnih sistemov vašega vozila. To lahko naredimo zahvaljujoč večnamenskemu modularnemu sistemu za ponovno kalibracijo z ustreznimi merilnimi tablami za različne znamke vozil. Diagnostična naprava nato serviserja vodi skozi vsak korak postopka. Najprej se poveže z diagnostičnim sistemom vozila in izbere pravi tip vozila. Nato natančno nastavi opremo za kalibracijo, postopek kalibracije pa opravi v skladu z navodili proizvajalca vozila. Največkrat postopek kalibracije opravimo v poslovalnicah z omenjenim orodjem (65 odstotkov), proizvajalci preostalih 35 odstotkov avtomobilov pa zahtevajo dinamično kalibracijo. To pomeni, da moramo delovanje sistemov preveriti v prometu – v predpisanih situacijah in pogojih.
V prihodnjih letih se bomo približali točki, ko bo že bolj verjetno, da je vaš avtomobil opremljen s katero izmed naprednih asistenčnih funkcij – ne glede na starost, kot pa ne. V letu 2022 namreč v Evropi prihaja v veljavo dogovor, po katerem bodo morali proizvajalci vse svoje avtomobile med drugim opremiti s funkcijo samodejnega zaviranja v sili in nekaterimi drugimi varnostnimi pripomočki. Precej proizvajalcev pa je tej zahtevi že zadostilo.
Pri Carglassu vam torej zagotavljamo, da so vaši asistenčni in varnostni sistemi po servisu, ki je vplival na delovanje sistemov, ponovno kalibrirani po navodilih proizvajalca vozila. Naše delo je namreč končano šele takrat, ko se lahko varno vrnete na cesto.