Prvi varnostni sistem v avtomobilu je bilo pravzaprav vetrobransko steklo. Danes pa so prav v vetrobranskem steklu nameščene kamere in senzorji številnih naprednih asistenčnih in varnostnih sistemov, ki med vožnjo pomembno prispevajo k varnosti, pa tudi k udobju. Pa smo o teh sistemih, ki jih poznamo pod kratico ADAS, dovolj ozaveščeni?
Varnost je neločljivo povezana z našo dejavnostjo in seveda tudi kvaliteto našega servisa. S prihodom varnostnih in asistenčnih sistemov ADAS, ki pomembno zmanjšujejo število prometnih nesreč, pa v zadnjih letih to velja še toliko bolj. Čeprav število avtomobilov, ki imajo nameščene varnostne in asistenčne sisteme (ADAS), strmo narašča, pa tehnologija, ki lahko prepreči hujše posledice prometne nesreče, ostaja pogosto neuporabljena ali napačno uporabljena.
Tudi ozaveščenost lahko tako pri varnosti igra veliko vlogo. Voznikom moramo jasno in zagotovo prikazati koristi varnostnih sistemov. V naši raziskavi je kar 24 odstotkov voznikov, ki imajo vozila z naprednimi varnostnimi sistemi, namreč povedalo, da o pomembnosti ali delovanju teh sistemov v svojem vozilu ob ali po nakupu vozila niso prejeli pravih informacij.
Pri Zavarovalnici Triglav so zato pripravili pogovor oziroma »digitalni posvet« o asistenčnih sistemih. Andrej Brglez, direktor Inštituta za civilizacijo in kulturo in Jaka Klement, direktor avtomobilskih zavarovanj v Zavarovalnici Triglav, sta govorila o uporabi, koristih in ustrezni izbiri asistenčnih sistemov.
Pri Carglassu skrbimo za pravilno delovanje omenjenih sistemov po servisu. Kamere in senzorji v vetrobranskem steklu, na katere se ti sistemi zanašajo, morajo biti po zamenjavi vetrobranskega stekla namreč ponovno kalibrirani. S tem se prepričamo, da se lahko na podatke iz okolice zagotovo zanesejo. Naša raziskava je razkrila tudi, da več kot polovici primerov (55 odstotkov) vozniki ne vedo, da je to potrebno storiti ob zamenjavi stekla, 52 odstotkov pa jih ne ve, da je to potrebno storiti, če so bili senzorji in kamere odstranjeni pri popravilih karoserije. Nato smo jih povprašali o posledičnem mnenju. Dve tretjini (67 odstotkov) voznikov se strinja, da bi morali o tem vedeti več oziroma da bi moralo biti zagotovljenih več informacij o pomembnosti skrbi za to tehnologijo pri popravilih, ki se dotikajo teh sistemov.